Björk Winterwear Björk Winterwear Björk Winterwear

Frågor & Svar

Köpvillkor:

Vi reserverar oss för fel i text, bild och priser

 

Jag vill göra en beställning:

Hur gör jag för att beställa?

Vill du handla av produkterna på Björk winter Wear´s hemsida så börjar du med att knappa in på www.bjorkwinterwear.se och sedan vidare in på "webshop". Efter det har du en mängd olika produkter att välja mellan.

När du hittat något som faller dig i smaken så väljer du antal och trycker "Lägg i kundvagn".

När du handlat klart så klickar du på kundvagnen för att kolla vad du lagt i den.

När du är redo för att avsluta din affär så klickar du på Fakturera till, Lägg till/ändra faktura adress.

Klicka sedan Gå till kassan

Välj betalningsmetod Faktura, Förskottsbetalning till Bankgiro eller Paypal

Klicka sedan Bekräfta beställning

Har du valt Paypal-betalning så går du vidare och följer anvisningarna för att genomföra ditt kortköp.Sedan är det bara att vänta på att din mössa skall falla ner i brevlådan. OBS! för att handla med paypal måste du ha ett paypal-konto registrerat. Ett sådant skaffar du på www.paypal.se

Har du valt faktura så är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att mössan med tillhörande faktura skall falla ner i brevlådan.

Har du valt Bankgiro betalning så skall denna betalning ske omgående efter avslutat köp. När vi noterat att pengarna kommit in så skickas den beställda varan omgående.

 

Faktura och betalningsfrågor:

Vad ingår i priserna på produkterna?

Priserna är i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges.

Övriga kostnader är fraktkostnad (45:-) och eventuella kostnader för paket som inte hämtats ut (199:-).

Vilka betalningsalternativ finns?

Det finns tre olika sätt att betala sin order på.

Det ena är att betala direkt till bankgironummer: 778-2048. Då är det viktigt att man anger namn under Meddelanderaden hos din bank så man vet vem det är som gjort betalningen.

Det andra sättet är att välja faktura. Då följer en faktura med i leveransen som skall betalas inom 30 dagar efter det att fakturan skrivits ut. 

Det tredje är via Paypal.com´s hemsida.

Leveransfrågor:

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden varrierar beroende på vilken modell på mössa du har beställt. Exempel:

1 mössa,pannband,neckwarmer från "Design by Björk" = 2-4 arbetsdagar.

1 t-shirt  = 10-12 arbetsdagar. (Detta beroende på att t-shirten trycks på beställning, finns ej på lager. detta för att hålla nere priserna.)

Hur levereras mitt paket?

Paketen skickas med posten och utan något efterkrav.

Vet du om att du har en portkod eller liknande som kan hindra brevbäraren från att komma fram till din brevlåda så skriv med detta vid din beställning så inte ditt paket blir hindrat på vägen hem till dig.

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 45:- när det skickas inom Sverige. I priset ingår packetering och hantering.

Hur vet jag att min vara är påväg till mig?

När varan är packad så skickas ett mail till din angivna mailadress där det står att varan är nu packad och påväg till dig.

Därför är det viktigt att du anger en giltig mailadress när du registrerar dig. 

Retur & reklamation:

Hur gör jag om jag vill retunera en vara?

Du har möjlighet att skicka tillbaka delar eller hela din beställning i retur inom 30 dagar. Du som köpare får stå för eventuella returkostnader. Återbetalning sker sedan inom 30 dagar efter det att vi återfått varan oanvänd och oförändrat skick mot orginal emballage.

Är du osäker så kontakta oss innan du retunerar din vara. 

Övriga frågor:

Jag har inte fått svar på mina frågor?

-Har du inte fått svar så kontakta oss så hjälper vi dig direkt med din fråga. Alla kontaktuppgifter hittar ni under fliken "kontakt" eller klicka direkt HÄR.